Poštovani roditelji,

U nastavku se nalaze korisni linkovi s raznim aktivnostima za Vašu dječicu.

Igre u kuhinji i blagavaonici: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/ostanidoma-nemamo-se-cime-igrati-preselimo-igre-u-kuhinju-i-blagovaonicu/

Poticanje empatije i optimizma: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/nas-prijedlog-kako-zapoceti-i-zavrsiti-svaki-dan-u-tjednu-s-djetetom-na-nacin-koji-potice-empatiju-i-optimizam/

Mindfulness za djecu: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/besplatna-brosura-kratke-vjezbe-mindfulnessa-za-djecu-za-prepoznavanje-i-kontrolu-neugodnih-osjecaja-i-ponasanja/

Youtube meditacije:

Obiteljske aktivnosti “Kartice za kišne dane”: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/besplatna-brosura-55-ideja-za-obiteljske-aktivnosti-koje-povezuju-i-grade-psiholosku-otpornost/

Obiteljsko stablo: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/ostanidoma-nemamo-se-cime-igrati-istrazimo-djetetovo-porijeklo-izradimo-obiteljsko-stablo/

Igre za kod kuće: https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/ostanidoma-8-igara-koje-mozete-igrati-s-djecom-u-stanu-a-za-koje-je-potrebno-samo-vase-vrijeme-i-dobra-volja/

Crtanje pomoću dlana: https://www.facebook.com/toufik.benbouchta/videos/3093317914012804/?t=224

Biseri prije spavanja (preuzeto i prilagođeno iz Martin E.P. Seligman: Optimistično dijete, IEP-DZ, Zagreb, 2005.):

Odvojite 5-10 minuta na kraju dana ili prije spavanja i zajedno s djecom učinite osvrt na dobre i loše stvari koje su se dogodile tog dana. Zatim odaberite jednu stvar kojom niste bili zadovoljni i ispričajte što biste napravili drugačije da možete vratiti vrijeme unatrag.

Ova vježba pomaže da oblikujemo omjer pozitivnog i negativnog iskustva koje imamo, odnosno da učinimo balans između ugodnih i neugodnih emocionalnih stanja koji su sastavni dio našeg života. Također, uči nas mijenjati perspektive u promatranju sebe, svojih reakcija i iskustava. Daje priliku da učimo iz svojih pogrešaka, mijenjamo stav i razvijamo različite strategije suočavanja koje možemo koristiti u budućnosti. Naime, optimističan stav nudi pogled koji kaže da su problemi prolazni i da ja mogu utjecati na to kako ću se nositi s njima.

Obiteljsko vježbanje optimizma:
Stavite na vidljivo mjesto (frižider, vrata, plutena ploča) veći komad papira. Napišite naslov na vrhu: “Kada ovo prođe želim da….”. Na taj komad papira svi ukućani mogu, bilo kada, u prolazu napisati, a mlađa djeca nacrtati svoje želje. Djeca ih kasnije mogu crtati u bilježnicu, starija djeca istraživati i planirati aktivnosti na temelju informacija koje nađu online. Možete i međusobno podijelite kako zamišljate da će to što ste poželjeli izgledati. Nemojte pri tome kritizirati jedni druge. Pustite mašti da radi. Kada ispunite jedan papir, zamijenite ga drugim, a stari spremite.

Aktivan u zatovrenom prostoru: http://www.djecjaposla.com/odrzite-djecu-aktivnom-i-u-zatvorenom-prostoru/

Veliki pozdrav,
psihologinja Iva